Puma heeft zangeres Rihanna ingehuurd als merkambassadeur en als een van de creatieve directeuren van de voorjaarscollectie in 2016.
Dat maakte de Duitse sportkledingfabrikant maandag bekend bij de presentatie van de vierdekwartaal- en jaarcijfers.
Rihanna moet met name de vrouwenlijn van Puma nieuw leven inblazen. Het bedrijf komt dit jaar met tal van nieuwe producten, waaronder Pulse XT-gympen die door de zangeres uit Barbados worden aangeprezen.
Puma leed in het vierde kwartaal een nettoverlies van 4,6 miljoen euro. Dat is een forse verbetering ten opzichte van het laatste kwartaal van 2013 waarin het nettoverlies ruim 115 miljoen euro bedroeg. De omzet steeg met 7,5 procent tot 750,8 miljoen euro.
Over heel 2014 boekte Puma een nettowinst van 64,1 miljoen euro, ruim twaalf keer zoveel als een jaar eerder. De rivaal van Adidas voorspelde dat de omzet, gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten, dit jaar met circa 5 procent groeit. In 2014 was de groei op deze basis 3,3 procent tot bijna 3 miljard euro. Puma maakt zich vooral zorgen over de recent flink in waarde gestegen Amerikaanse dollar, die een ,,significant negatief effect” kan hebben op het bedrijfsresultaat.
Puma liet ook weten dat 2015 tot nu toe voorspoedig verloopt. Het bedrijf wees onder meer op de spannende finale van de Africa Cup of Nations tussen Ivoorkust en Ghana, die beiden streden in tenues van Puma. Ook bracht het bedrijf in een reclamecampagne met Usain Bolt in de hoofdrol een nieuwe schoen voor joggers op de markt.
Lees ook
Superschoen helpt Adidas in strijd om hardloper
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl